Honderd hoge dagen

Honderd hoge dagen voorzijde
Honderd hoge dagen achterzijde
  • Honderd hoge dagen voorkant
  • Honderd hoge dagen achterkant

Tomas Lieske (1943) schrijft romans, verhalen en poëzie. Hij won de VSB Poëzieprijs voor Hoe je geliefde te herkennen , de Libris Literatuur Prijs voor zijn roman Franklin en de Littéraire Witte Prijs voor zijn meesterlijke roman Alles kantelt . Zijn recentste roman was De vrolijke verrijzenis van Arago . 'Lieske is een van de meest stijlvaste stilisten van het ogenblik' Ons Erfdeel Bij Lieske 'sprankelt de taal van levenslust, hij is geestig en kruipt in de huid van de vreemdste personages.' de Volkskrant romans, novellen en verhalen: Oorlogstuinen (verhalen, 1992) Nachtkwartier (1995) Gods eigen kleinzoon (verhalen, 1996) De achterste kamer (verhalen, 1997) Franklin (2000) Gran Café Boulevard (2003) Mijn soevereine liefde (2005) Dünya (2007) Een ijzersterke jeugd (2009) Alles kantelt (2010) Door de waterspiegel (2014) De vrolijke verrijzenis van Arago (2018) Honderd hoge dagen (2020) poëzie: De ijsgeneraals (1987) Een tijger onderweg (1989) Grondheer (1993) Stripping & andere sterke verhalen (2002) Hoe je geliefde te herkennen (2006) Haar nijlpaard optillen (2012) Daedalea (2016) Keto Stiefcommando (2019) essays: Een hoofd in de toendra (1989)

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789021423869
Auteur Tomas Lieske
Uitgever Singel Uitgeverijen
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 276
Lengte 216.0 mm
Breedte 135.0 mm
Luuk Hefter werkt als kraanmachinist in een monsterlijk hoge torenkraan in de Arabische woestijn. Tot hij op een dag blijvend verblind wordt door een fel, onverklaarbaar hemellicht en Beethoven in zijn kraan opduikt. Terug in Nederland wordt Luuk verzorgd door zijn nichtje Mira, die in toenemende mate lijdt aan epilepsie. Zij wordt gegrepen door eenzelfde vlammende passie voor Beethoven. Tijdens een korte verliefde periode brengen ze diens gevaarlijke les in praktijk: wie het hoogste niveau wil bereiken, moet een deel van het dierbare gewone leven opofferen. ‘Ik kon nergens meer aan denken, niet aan haar woorden, niet aan haar verwijten, alleen maar aan hoe ik haar beet moest pakken en hoe ik moest verhinderen dat ze haar hoofd of haar armen tegen de bedrand zou slaan. Het waren beethoviaanse krachten die in haar lichaam waren gekropen en het opzweepten en rondsleurden.’ Honderd hoge dagen is een nieuw hoogtepunt in het oeuvre van Tomas Lieske, die al vaker heeft laten zien dat het mogelijke en het onmogelijke prachtig samen kunnen gaan.

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.